Monday 27 April 2020

PENJENAMAAN HISHAMBOWLING



hishambowling.blogspot.com telah diwujudkan pada tahun 2007 dan kini telah menjangkau usia 13 tahun. Posting yang pertama adalah pada 24 November 2007 merupakan sekeping gambar yang dirakamkan di Doha, Qatar pada Sukan Asia 2006 bertajuk The Spirit of Asian Games 2006, Doha, Qatar.

Gambar tersebut merakamkan kejayaan Team Bowling Malaysia yang telah mencapai sasaran pingat emas di Sukan Asia 2006. Pada ketika itu saya bertindak sebagai Penolong Pengurus Pasukan Tenpin Bowling Malaysia dan merupakan pengalaman pertama bersama pasukan kebangsaan yang menyertai di peringkat Asia.

Matlamat utama blog ini diwujudkan pada ketika itu adalah untuk berkongsi pengalaman bersama pembaca perjalanan bersama Team Malaysia. Saya tidak pernah mengimpikan untuk menyertai pasukan kebangsaan. Namun semuanya berlaku secara kebetulan dan barangkali juga rezeki untuk menaburkan bakti dalam bidang sukan di peringkat yang lebih tinggi.

Bermula dengan posting sekeping gambar di Sukan Asia, Doha, Qatar, saya meneruskan penulisan melalui pengalaman bersama Team Malaysia ke Sukan Sea XXIV 2007 di Thailand. Pengalaman kedua ini juga penulis memainkan peranan yang sama selaku Penolong Pengurus Pasukan Tenpin Bowling Malaysia. Setiap catatan mempunyai cerita yang tersendiri dan ianya memberi seribu satu makna dalam perjalanan hidup ini.

Namun ada beberapa ketika penulisan ini terhenti buat seketika kerana sibuk dengan tugasan hakiki. Ada kalanya terhenti beberapa bulan malah bertahun lamanya.

Sempena dengan arahan kerajaan melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) untuk menangani penularan wabak COVID 19 ini, penulis terpanggil untuk menulis kembali. Tetapi pada kali ini, blog hishambowling.blogspot telah dijenamakan semula kepada catatanhishamnor.blogspot.com dengan Tema Hisham Nor, A new beginning. Paparan pada kali ini lebih meluas dan tidak tertumpu kepada bidang sukan sahaja. Penulis berharap dapat berkongsi secara positif pelbagai pandangan dalam pelbagai topik semasa.

Semoga perkongsian ilmu ini dapat dimanfaatkan kita bersama.

Hisham Nor
Putrajaya.

No comments: